Bembeyaz dişler ve güzel bir gülüş herkesin hayalidir. Bu hayal aslında çok da uzak değildir. Sadece tek yapmamız gereken dişlerimize özenle bakmak ve iyi gelen besinleri tercih etmek. Peki Dişlerimize iyi gelen besinler neler, gelin birlikte göz atalım.

  1. Lifli Sert Gıdalar

Ana öğünlerin yanında ve ara öğünlerde lifli ve sert gıdaların tüketimi, dişlerimizin üstünde oluşan plağın temizlenmesine yardımcı olur. Mesela; elma, erik, havuç, kereviz gibi besinlere ara öğünler de yer verebiliriz.

  1. Kuruyemiş

Kuruyemiş gibi ara öğünlerin tüketimi genel sağlığımız için de yararlı olan besinlerdir. İçerisindeki yağlar, dişlerimizin üzerinde plağın birikmesini engeller.

  1. Kalsiyum İçeren Besinler

Kalsiyum içeren besinlerin tüketimi diş eti rahatsızlıklarından korur. Süt, yoğurt, peynir, kefir gibi gıdaların sık tüketimi bu nedenle önemlidir.

  1. Maydanoz

Eğer ağız kokusu sıkıntısı çekiyorsanız maydanoz tüketmek yardımınıza koşacaktır.

  1. Balık

Balık, fosfor içeriği sayesinde dişlerimizin ve kemiklerimizin güçlenmesinde en önemli destek olan besinler arasındadır.